برهانی:در بازی با راه‌آهن كلی حرص خوردم
نوشته شده توسط : alireza

آخرین باری كه آرش برهانی را در پیراهن استقلال دیدیم 23 مهر‌ماه و بازی بزرگ پایتخت بود. داربی 69 كه اتفاقا در آن مصاف هم مهاجم كرمانی استقلال بارها با فرارهایش فضای پشت مدافعان پرسپولیس را به‌هم ریخت و آنها را دچار آشفتگی كرد. برهانی ازجمله معدود مهاجمان حال حاضر ایران است كه با داشتن یك ركورد در فصل هشتم لیگ‌برتر به عنوان آقای گلی نایل شده و پیش و پس از آن كمتر آن چهره خطرساز و گلزنش را به نمایش گذاشته است.

ازجمله ویژگی‌های این مهاجم لاغراندام اما سرعتی، همان نكاتی است كه بیشتر گزارشگران به خود این اجازه را می‌دهند كه حتی از آنها به عنوان سوژه‌ای برای شوخی با آرش برهانی استفاده كنند و مهم‌ترین‌شان همان «خراب كردن موقعیت گل» است اما شاید در پس این سوژه بعضا خنده‌دار (برای مخاطب ضداستقلالی) بتوان به نكات مهم‌تری هم دست یافت كه از آن جمله و شاید مهم‌ترین‌شان مبحث «ایجاد موقعیت گل» است. این درست كه آرش برهانی در مواجهه با دروازه عجول، شتاب‌زده و سرپایین عمل می‌كند و گاهی حتی توپ را در یك قدمی دروازه به سمت دروازه مخالف می‌زند و خیلی اتفاقی توپ پس از برخورد با دست بازیكن حریف (رضا عنایتی در مصاف هفته هفتم استقلال - سپاهان) به گل تبدیل می‌شود، اما اینكه آرش برهانی قادر است در هر بازی كه به میدان می‌رود، این همه موقعیت گل ایجاد كند هم در نوع خودش قابل توجه است و نمی‌توان به سادگی از كنارش گذشت. استقلال در سه بازی اخیرش در جام‌حذفی (برابر پاس) ‌و لیگ‌برتر (تراكتور و راه‌آهن) از همراهی تیمش محروم بود و زانویش مصدوم است. در این سه هفته مدافعان و جباری در بازی همدان و میداوودی در دو بازی اخیر گلزنی كرده‌اند و ضمن كاهش گل آوراژ مهاجمان این تیم زهر حملات این تیم نسبت به هفته‌های پیش از آن گرفته شده است. نه مجیدی، آن مجیدی هفته‌های قبل از داربی است و نه میداوودی آن مهاجم تیزچنگ و به قول قطبی گرسنه. شاید فیكس بودن این دو مهاجم هم باعث كاهش این انگیزه باشد، اما بهتر است این همه سوال را خود آرش پاسخ بدهد تا نقطه‌نظرات او نیز نسبت به این شرایط مشخص شود.

آرش! چه زمانی به میادین بازمی‌گردی؟

فكر كنم؛ از بازی با شاهین! البته هنوز هیچ‌چیز به طور دقیق مشخص نیست.

از وقتی كه مصدوم شدی آمار گلزنی مهاجمان تیم‌تان كاهش یافته است!

فكر نمی‌كنم! میلاد كه دو هفته پشت‌سر هم گل‌زده است.

دو گل از یك مهاجم در سه بازی كم نیست؟

اگر اشتباه نكنم، اسماعیل شریفات هم در همدان برای استقلال یك پنالتی گرفت.

با این همه فكر نمی‌كنی غیبت تو با كاهش چنین موقعیت‌هایی ارتباط مستقیم داشته باشد؟

این نظر لطف شماست، اما من باید بگویم در استقلال هم نفرات به ویژه مهاجمان كه مورد اصلی بحث شماست، تلاش‌شان را می‌كنند و خب گاهی شرایط در بازی‌های مختلف با هم تفاوت دارد.

فكر نمی‌كنی با حضور تو موقعیت‌های مهیج استقلال بیشتر بود؟

خب من زمانی كه در زمین هستم رو به جلو حركت می‌كنم و وظایف مشخصی دارم و از آن جمله فرار از پشت‌سر مدافعان است. همان نكته‌ای كه باعث می‌شود من خیلی اوقات در موقعیت آفساید قرار بگیرم. شاید به همین خاطر است كه وقتی من نیستم، جای خالی‌ام به این شكل به چشم می‌آید.

یعنی همین حالا هم موقعیت‌های گل استقلال كم نشده است؟

فكر نمی‌كنم. در نبود من سیستم حمله‌ای تیم تغییر می‌كند و به‌جای حمله از پشت مدافعان، توپ‌ها به كناره‌ها می‌روند و بیشتر به شكل سانتر یا ارسال روی دروازه فرود می‌آیند و موقعیت ایجاد می‌كنند.

اما خیلی‌ها هم بر این باور هستند كه تو گرچه موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهی، اما به همان میزان روی دروازه رقبای استقلال خطر ایجاد می‌كنی.

ببخشید! شما با یك مهاجم صحبت می‌كنید و كار من درون زمین همین‌چیزهاست و وظیفه‌ای غیر از این ندارم، اما اینكه موقعیت از دست می‌دهم هم بیشتر اوقات به نوع شرایط زمین مسابقه و توپ‌هایی كه به من می‌رسند ارتباط دارد. وگرنه اگر كادر فنی از دست من ناراضی باشد، قطعا نسبت به عملكردم در زمین به من ایراد یا اشكال خواهند گرفت، اما شكر خدا تا این لحظه كادر فنی همواره از من حمایت كرده است و من نیز مترصد بهبودی‌ام هستم تا به میادین برگردم.

اما قبول داری كه استقلال با برهانی زهردارتر نشان می‌دهد؟

نمی‌دانم. این نظر لطف شماست، ولی من معتقدم همین حالا هم مهاجمان استقلال بهترین عملكرد را دارند و امیدوارم من هم هرچه زودتر به جمع‌شان بپیوندم.

فكر نمی‌كنی مهاجمان تیم‌تان این چند هفته بی‌انگیزه‌تر شده‌اند؟

نه! چون میلاد كه دو بار گل‌زده و مجیدی هم چند موقعیت گلزنی خوب روی دروازه تراكتورسازی و راه‌آهن داشت.

به نظر نمی‌رسد غیبت تو و فیكس شدن آنها نوعی بی‌انگیزگی را برایشان رقم زده باشد؟

بعید می‌دانم! هم میلاد و هم آقا فرهاد هر دو از مهاجمان خوب ایران هستند و نسبت به این مسایل بی‌تفاوت هستند. به هر حال گاهی اوقات پیش می‌آید كه یك یا چند مهاجم طی چند هفته گل نزنند. اگر قرار باشد هر مهاجمی هر هفته گل بزند كه ركورد آقای گلی از 34 گل هم رد می‌شود.

بازی با راه‌آهن را دیدی؟

خیلی حرص و جوش خوردم و خدا را شكر می‌كنم كه درنهایت توانستیم آن بازی را با برد تمام كنیم.

چرا حرص خوردی؟

بیشتر در نیمه اول حرص خوردم، چون آنها بیشتر حمله می‌كردند و دلم نمی‌خواست تیم‌مان امتیاز از دست بدهد.

بازی با نفت را چطور پیش‌بینی می‌كنی؟

قطعا بازی سختی را در آبادان پیش‌رو خواهیم داشت، اما ما استقلالیم و باید برنده شویم.





:: موضوعات مرتبط: حرف های بازیکنان , ,
:: بازدید از این مطلب : 849
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: